Ο Κυπριακός Σύνδεσμος Καταναλωτών λαμβάνει ασυνήθιστο αριθμό παραπόνων εναντίον συνεργείων επιδιόρθωσης και συντήρησης αυτοκινήτων.
Τα παράπονα κυρίως εστιάζονται στη μη επιδιόρθωση της βλάβης, παρ’ όλο που ο καταναλωτής πλήρωσε για τις εργασίες επιδιόρθωσης, στη μη διαφανή και σαφή περιγραφή της εργασίας που έγινε στο αυτοκίνητο και σε χρέωση του πελάτη για εργασία που δεν έχει σχέση με την επιδιόρθωση της βλάβης.
Έχοντας υπόψη τα πιο πάνω παράπονα, ο Κυπριακός Σύνδεσμος Καταναλωτών θεωρεί επιβεβλημένη την παροχή των πιο κάτω συμβουλών προς τους καταναλωτές:
- Να περιγράφετε γραπτώς στο συνεργείο την τυχόν βλάβη του αυτοκινήτου, ακόμα και στην περίπτωση που το αυτοκίνητο εισάγεται στο συνεργείο απλά για συνήθη συντήρηση.
- Να ζητάτε γραπτή απόδειξη της παραλαβής του αυτοκινήτου από το συνεργείο στην οποία να φαίνονται οι απαιτήσεις σας, όπως τις περιγράψατε κατά την εισαγωγή του αυτοκινήτου στο συνεργείο.
- Σε περίπτωση που το αυτοκίνητο εισάχθηκε για επιδιόρθωση κάποιας βλάβης, πάντοτε, πριν την έναρξη των εργασιών, να ζητάτε την έκθεση διάγνωσης της βλάβης από το συνεργείο, όπως επίσης και το εκτιμώμενο κόστος της επιδιόρθωσης πριν το συνεργείο προβεί στις απαιτούμενες επιδιορθώσεις.
- Η απόδειξη πληρωμής του συνεργείου για τις υπηρεσίες του, να συνοδεύεται με πλήρη, λεπτομερή και σαφή περιγραφή των εργασιών που έγιναν στο αυτοκίνητό σας, όπως επίσης και των εξαρτημάτων που χρησιμοποιήθηκαν.
- Ανεξάρτητα με τα πιο πάνω, σε περίπτωση που θα αγοράσετε μεταχειρισμένο αυτοκίνητο, πάντοτε να έχετε τη διάγνωση δικού σας μηχανικού για την μηχανική κατάσταση του αυτοκινήτου που θα αγοράσετε και μετά να το αγοράσετε.
Οι πιο πάνω συμβουλές θα μειώσουν σε σημαντικό βαθμό τις απορίες, ερωτηματικά και τα παράπονα των καταναλωτών. Επιπρόσθετα, θα βοηθήσουν στην ανάπτυξη μεγαλύτερης εμπιστοσύνης μεταξύ των συνεργείων και των καταναλωτών.