Cca Logo 220px
Ksk 041125

Παρατηρητήριο τιμών e-kalathi. Οκτώβριος 2025

Σε συνέχεια των προηγούμενών μας ανακοινώσεων αναφορικά με το παρατηρητήριο τιμών e-kalathi σας πληροφορούμε τα ακόλουθα:

  1. Από τους 478 κωδικούς προϊόντων που περιλαμβάνονται στο e-kalathi, στις 31 Οκτωβρίου 2025 εντοπίστηκαν συνολικά 200 κοινοί κωδικοί για τις υπεραγορές Σκλαβενίτης, Αθηαινίτης και Άλφα Μέγα. Αυτές οι υπεραγορές επιλέγηκαν καθ’ ότι διαθέτουν τα περισσότερα κοινά προϊόντα σε σύγκριση με άλλες υπεραγορές. Επιπρόσθετα παρουσιάζουν μια σχετική σταθερότητα στο σύνολο των προϊόντων που είναι στο e-kalathi. Αν προστεθούν και άλλες υπεραγορές, ο συνολικός αριθμός των κοινών προϊόντων θα είναι πολύ μικρότερος. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι αν προστεθούν όλες οι υπεραγορές με παγκύπρια κάλυψη, τότε τα κοινά προϊόντα θα ήταν μόνο 76 από τα 478.
  2. Μια σύγκριση στις 31 10 2025 του συνολικού κόστους των 200 κοινών προϊόντων, όπως επίσης και η σύγκριση κατά κατηγορία προϊόντων των πιο πάνω υπεραγορών καταγράφεται στον ακόλουθο πίνακα. Το κόστος εμφανίζεται σε ευρώ.
Γενική σύγκριση. Συνολικά 200 κοινά προϊόντα.
ΥπεραγοράΣκλαβενίτηςΑθηαινίτηςΆλφα Μέγα  
Συνολικό ποσό (€)823,92836,45873,91  
 
Γαλακτοκομικά προϊόντα. Συνολικά 38 κοινά προϊόντα. (Γιαούρτι, τυροκομικά, χαλούμι).
ΥπεραγοράΣκλαβενίτηςΑθηαινίτηςΆλφα Μέγα  
Συνολικό ποσό (€)108,30111,04114,66  
 
Μη αλκοολούχα ποτά.  Συνολικά 36 κοινά προϊόντα. (Αναψυκτικά, καφές, νερό, χυμοί φρούτων).
ΥπεραγοράΣκλαβενίτηςΑθηαινίτηςΆλφα Μέγα  
Συνολικό ποσό (€)122,52124,45132,07  
    Γάλα φρέσκο. Συνολικά 15 κοινά προϊόντα.
ΥπεραγοράΣκλαβενίτηςΑθηαινίτηςΆλφα Μέγα  
Συνολικό ποσό (€)31,3731,9532,07  
 
Προσωπική φροντίδα. Συνολικά 28 κοινά προϊόντα. (Πάννες, σαμπουάν, σαπούνια, σερβιέτες, μωρομάντηλα, χαρτί υγείας).
ΥπεραγοράΣκλαβενίτηςΑθηαινίτηςΆλφα Μέγα  
Συνολικό ποσό (€)142,37148,15153,14  
 
Άλλα προϊόντα αρτοποιίας. Συνολικά 16 κοινά προϊόντα. (Δημητριακά προγεύματος, Μπισκότα).
ΥπεραγοράΣκλαβενίτηςΑθηαινίτηςΆλφα Μέγα  
Συνολικό ποσό (€)44,2346,1450,68  

Στον πιο κάτω πίνακα καταγράφεται ο συνολικός αριθμός προϊόντων στο e-kalathi στις 31 10 2025. Από τον πίνακα παρατηρούμε ότι ο συνολικός αριθμός προϊόντων στο e-kalathi παρουσιάζει μια αισθητή και συνεχή μείωση σε σύγκριση με τους προηγούμενους μήνες.

Επιπρόσθετα παρατηρούμε ότι στις υπεραγορές ΛΙΤΛ και POP LIFE ο αριθμός των προϊόντων που περιλαμβάνονται στο e-kalathi είναι πολύ χαμηλός σε σύγκριση με τις άλλες υπεραγορές. Αυτό σημαίνει ότι η επιλογή του καταναλωτή μεταξύ των προϊόντων που περιλαμβάνονται στο e-kalathi είναι πολύ περιορισμένη σε σύγκριση με τις άλλες υπεραγορές.

31 10 2025.  Συνολικός αριθμός στο e-kalathi.
   Οκτώβριος
 ΑύγουστοςΣεπτέμβριοςΕλάχιστοςΜέγιστος
Σκλαβενίτης461458427437
Ιωαννίδης433428364389
Μετρό412399328374
Αθηαινίτης399397396396
Άλφα Μέγα371362334368
ΛΙΤΛ117115116116
POP LIFE17017687144

Βασικές παρατηρήσεις.

  1. Παρατηρείται ότι ο συνολικός αριθμός των προϊόντων που έχουν οι υπεραγορές στο  e-kalathi παρουσιάζει αισθητή μείωση από μήνα σε μήνα. Αυτή η παρατήρηση μας ανησυχεί ως καταναλωτές και θα πρέπει να διερευνηθεί σε βάθος.
  2. Τον Οκτώβριο παρατηρήθηκε μια διαφοροποίηση των τιμών μεταξύ των ίδιων καταστημάτων της ίδιας υπεραγοράς. Αυτή η διαφοροποίηση δεν υπήρχε στους προηγούμενους μήνες και θα πρέπει να διερευνηθεί.
  3. Μια  άλλη σημαντική παρατήρηση είναι ότι τα κοινά προϊόντα μεταξύ των υπεραγορών παρουσιάζουν αισθητή μείωση από μήνα σε μήνα. Συγκεκριμένα τα κοινά προϊόντα τον Ιούλιο ήταν 267, τον Αύγουστο 260, το Σεπτέμβριο 234 και στις 31 Οκτωβρίου 2025  μόλις 200 κοινά προϊόντα. Αυτή η παρατήρηση ανησυχεί τους καταναλωτές και θα πρέπει να διερευνηθεί περαιτέρω.
  4. Τέλος παρατηρείται μια συνεχής και αισθητή μείωση στο ποσοστό της διαφοράς του συνολικού κόστους των κοινών προϊόντων μεταξύ της υπεραγοράς με το μεγαλύτερο συνολικό κόστος και της υπεραγοράς με το χαμηλότερο συνολικό κόστος. Συγκεκριμένα το Ιούλιο 2025 το ποσοστό ήταν 13%, τον Αύγουστο 11,7%, το Σεπτέμβριο 9,3% και τον Οκτώβριο είναι μόνο 6%.  Αυτό μπορεί εκ πρώτης όψεως να αποδοθεί στον ανταγωνισμό που προκάλεσε το e-kalathi. Όμως θα πρέπει να διερευνηθεί κατά πόσο η μείωση του ποσοστού της διαφοράς οφείλεται στην μείωση των τιμών της ακριβότερης υπεραγοράς, στην αύξηση των τιμών της φθηνότερης υπεραγοράς ή σε συνδυασμό και των δυο παραγόντων.

Τονίζεται ότι τα πιο πάνω συμπεράσματα βασίστηκαν και τεκμηριώθηκαν αποκλειστικά από τις τιμές που καταγράφονται στο e-kalathi.

Ο Κυπριακός Σύνδεσμος Καταναλωτών θα παρακολουθεί την διαμόρφωση των τιμών στο e-kalathi και θα συνεχίσει με διαφάνεια και τόλμη να δημοσιοποιεί τα συμπεράσματά του που θα προέρχονται από την επεξεργασία και αξιολόγηση των τιμών στο e-kalathi.

Γίνε Μέλος

Μόνο η ενεργή συμμετοχή σας, μας δίνει τη δυνατότητα να επηρεάσουμε θετικά τις εξελίξεις και να ενισχύσουμε τη φωνή σας.
Εγγραφείτε Μέλος

Υποβολή παραπόνου

Η υποβολή του παραπόνου σας θα πρέπει να αφορά παράβαση των νομοθεσιών για τα δικαιώματα των καταναλωτών.
Υποβολή παραπόνου

Κάνε εισφορά

Ενισχύστε μας για να σας στηρίξουμε! Ο ΚΣΚ προασπίζεται των βασικών δικαιωμάτων των καταναλωτών στην Κύπρο.
Κάνε εισφορά