Μήπως ξέχασε το σκοπό της ύπαρξής της;

25 Οκτωβρίου, 2021

Αγαπητοί καταναλωτές.

Δυστυχώς, η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή, που είναι η Αρμόδια Αρχή για την προστασία των οικονομικών συμφερόντων των καταναλωτών, δεν φαίνεται να εξυπηρετεί το σκοπό για τον οποίο δημιουργήθηκε. Υπάρχουν ισχυρές ενδείξεις ότι η προστασία των συμφερόντων των καταναλωτών, τίθεται σε δεύτερη μοίρα έναντι των όποιων άλλων συμφερόντων. Συνοπτικά παρατίθεται μέρος των γεγονότων τα οποία επέβαλαν την παρούσα ανακοίνωση.

1. Κατέθεσε νομοσχέδιο στη Βουλή και πέτυχε να εγκριθεί σε νόμο, παρά τις έντονες αντιδράσεις του Κυπριακού Συνδέσμου Καταναλωτών, στο οποίο:

α. Δόθηκε εξουσία στο Διευθυντή να αναστέλλει κάθε μέτρο εναντίον του παραβάτη με μόνο μια γραπτή δήλωσή του ότι στο μέλλον θα σταματήσει να παραβιάζει το νόμο! Δηλαδή, «συγνώμη δεν θα το ξανακάνω»

β. Δόθηκε εξουσία στο Διευθυντή να επιβάλλει εκατομμύρια πρόστιμο, χωρίς μηχανισμό ελέγχου της απόφασής του σε περιπτώσεις που επιβάλλει «χαριστικό» πρόστιμο.

γ. Η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή, ενώ ζήτησε και της δόθηκαν συνολικά δεκατρείς εξουσίες, αρνήθηκε να της δοθεί και η εξουσία για να διατάσσει τον παραβάτη να επιστρέφει τα «κλεμμένα».

2. Αρνείται να προχωρήσει σε δικαστική διαδικασία εναντίον των τραπεζών για τις καταχρηστικές ρήτρες, σύμφωνα με το νόμο για προστασία των συλλογικών συμφερόντων των καταναλωτών, Ν.101(Ι)/2007.

3. Από το 2016 που έκδωσε την πρώτη απόφαση εναντίον τράπεζας για καταχρηστικές ρήτρες, μόλις το 2020 καταχώρησε σχετική αίτηση στο Δικαστήριο για έκδοση Απαγορευτικού ή Προστακτικού Διατάγματος εναντίον των τραπεζών.

4. Σοβαρές και άλλες γραπτές καταγγελίες του Κυπριακού Συνδέσμου Καταναλωτών, αδικαιολόγητα καθυστερεί την ολοκλήρωση της διερεύνησής τους. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι οι καταγγελίες επηρεάζουν μεγάλο αριθμό καταναλωτών και ενώ έπρεπε να ολοκληρωθούν σε δυο ή το αργότερο τρεις μήνες, έχει περάσει χρονικό διάστημα δεκαοκτώ μηνών και ακόμα διερευνώνται!

5. Η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή, δυστυχώς και η αρμόδια Υπουργός Ενέργειας, αρνούνται να τροποποιήσουν τη νομοθεσία για τα οργανωμένα ταξίδια και επιμένουν να διατηρούν απαράδεκτες, ίσως και παράνομες πρόνοιες, που αποδεδειγμένα οδήγησαν σε εκτεταμένες παραβάσεις σε βάρος καταναλωτών. Παραβάσεις που καταγγέλθηκαν γραπτώς από το 2020 και ακόμα διερευνώνται.

6. Η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή και η αρμόδια υπουργός αρνούνται να συναντηθούν με τον Κυπριακό Σύνδεσμο Καταναλωτών για συζήτηση των προβλημάτων που προέκυψαν, με τη δικαιολογία ότι η συνάντηση θα πραγματοποιηθεί όταν οι υγειονομικές συνθήκες το επιτρέψουν. Μέχρι σήμερα, παρ’ όλο που πέρασε χρονικό διάστημα αρκετών μηνών, ακόμα να επιτρέψουν αυτή τη συνάντηση οι υγειονομικές συνθήκες!

7. Η τελευταία συνεδρία της Συμβουλευτικής Επιτροπής Τιμών ήταν διαδικτυακή και πραγματοποιήθηκε το Δεκέμβριο του 2020. Παρόλο που εδώ και ένα μήνα, ζητείται η επείγουσα σύγκληση αυτής της επιτροπής από αριθμό μελών της λόγω της ακρίβειας των τιμών, μέχρι σήμερα δεν υπάρχει οποιαδήποτε ένδειξη για την ημερομηνία σύγκλησής της.

Έχοντας υπόψη τα πιο πάνω, ο Κυπριακός Σύνδεσμος Καταναλωτών καλεί την Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας να αναλάβει τις ευθύνες της και συνειδητοποιήσει ότι ρόλος και ο σκοπός της ύπαρξης της είναι η αποτελεσματική προστασία των οικονομικών συμφερόντων των καταναλωτών και όχι οποιονδήποτε άλλων συνόλων ή συμφερόντων.

Proudly designed by ECONSTRUO.

Ακολούθησε μας

earthbullhorn linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram