Ακύρωση πτήσης
Άρνηση επιβίβασης
Σε περίπτωση και όπου προσέλθετε εγκαίρως στον έλεγχο εισιτηρίων µε έγκυρη κράτηση και έγκυρα ταξιδιωτικά έγγραφα και ο αερομεταφορέας δεν σας επιτρέψει την επιβίβαση λόγω υπεράριθμων κρατήσεων ή για επιχειρησιακούς λόγους και δεν παραχωρήσατε οικειοθελώς τη θέση σας, έχετε δικαίωμα: 1) σε αποζημίωση, 2) σε βοήθεια, 3) σε επιλογή ανάμεσα σε επιστροφή αντιτίμου του εισιτηρίου ή μεταφορά µε άλλη πτήση ή νέα κράτηση σε μεταγενέστερη ημερομηνία.
Καθυστέρηση πτήσης
Σε περίπτωση που η πτήση σας έχει καθυστέρηση μεγαλύτερη από 3 ώρες, δικαιούστε αποζημίωση, έκτος κι αν η καθυστέρηση οφειλόταν σε έκτακτες περιστάσεις, γεγονός που θα πρέπει να αποδείξει ο αερομεταφορέας.
Η χρηματική αποζημίωση (€250 – €600) καθορίζεται με βάση τα χιλιόμετρα της πτήσης και όχι τον αριθμό των ωρών που ταλαιπωρήθηκε ο επιβάτης στο αεροδρόμιο.
Εσφαλμένος Χειρισμός Αποσκευών
Θα πρέπει να θυμάστε ότι σε περίπτωση εσφαλμένου χειρισμού των αποσκευών σας, θα πρέπει να απευθυνθείτε στο Γραφείο Εξυπηρέτησης στην αίθουσα παραλαβής των αποσκευών πριν φύγετε από το αεροδρόμιο για υποβολή του παραπόνου σας, λαμβάνοντας έτσι τη γραπτή δήλωση επιβεβαίωσης της απώλειας και ή ζημιάς αποσκευών (Property Irregularity Report). Η δήλωση αυτή θα συνοδεύει το παράπονο το οποίο θα υποβάλει ο επιβάτης στην αεροπορική εταιρεία.
Στις περιπτώσεις ακύρωσης πτήσης, άρνησης επιβίβασης και καθυστέρηση πτήσης, ο επιβάτης θα πρέπει να αποστείλει γραπτώς το παράπονο του στην αεροπορική εταιρεία προσκομίζοντας όλα τα απαραίτητα έγγραφα που δικαιολογούν την απαίτηση του. Σε περίπτωση που ο επιβάτης δεν ικανοποιηθεί με την απάντηση της αεροπορικής εταιρείας, μπορεί να αποταθεί στην Αρμόδια Αρχή εφαρμογής του Κανονισμού 261/2004, Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας (τηλ. 22404102) στις ακόλουθες περιπτώσεις:
1. Η πτήση αναχωρεί από ένα από τα δύο Διεθνή Αεροδρόμια της Κύπρου (Λάρνακα / Πάφος) και εκτελείται από οποιαδήποτε αεροπορική εταιρεία.
2. Η πτήση εκτελείται από κοινοτικό αερομεταφορέα και αναχωρεί από αεροδρόμιο τρίτης χώρας και εκτελεί δρομολόγιο προς ένα από τα δύο Διεθνή Αεροδρόμια της Κύπρου (Λάρνακα / Πάφος).
Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις όπου η ακύρωση πτήσης, άρνηση επιβίβασης και καθυστέρηση πτήσης επισυμβαίνει σε άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ο επιβάτης θα πρέπει να συμβουλευτεί τον κατάλογο με τους Αρμόδιους Φορείς εφαρμογής του κανονισμού όπου και θα αποστείλει το παράπονο του.